Τεχνολογία

Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Lexus, το RZ 450e, ξεκινά κάτω από 60.000 δολάρια (video)


15 Mar Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Lexus, το RZ 450e, ξεκινά κάτω από 60.000 δολάρια (video)

Posted at 14:46h
in LIFE TECH
by Soustas

Η Toyota έχει επικριθεί για το γεγονός ότι αργεί να κυκλοφορήσει το πρώτο της ειδικό ηλεκτρικό όχημα, αλλά θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η καθυστέρηση αυτή έδωσε στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου αρκετό χρόνο για να εξετάσει τον ανταγωνισμό καθώς θέτει σε κίνηση τα δικά της σχέδια. Σήμερα, η πολυτελής μάρκα Lexus της εταιρείας ανακοίνωσε λεπτομέρειες σχετικά με την τιμολόγηση του πρώτου της EV, του RZ 450e, και όπως μπορείτε να δείτε, είναι πολύ μικρότερη από τα περισσότερα άλλα πολυτελή EV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.

Το RZ 450e διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Premium και Luxury. Η έκδοση Premium με τετρακίνηση και τροχούς 18 ιντσών ξεκινά από 59.650 δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων παράδοσης, ενώ η παραλλαγή 20 ιντσών ξεκινά από 60.890 δολάρια. Η έκδοση Luxury με AWD ξεκινά από τα 65.150 δολάρια.

Αυτό είναι σημαντικά λιγότερο από πολλούς ανταγωνιστές, όπως το BMW iX (83.200 δολάρια), το Volvo EX90 (79.950 δολάρια) και το Mercedes-Benz EQS SUV (105.550 δολάρια). Αλλά είναι συγκρίσιμο με άλλους αντιπάλους, όπως το Cadillac Lyriq (61.795 δολάρια) ή το Audi E-tron Q4 (56.800 δολάρια).

Και ενώ είναι χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα e-TNGA με το αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X, το Lexus RZ θα έρθει με πιο πολυτελές στυλ, ωραιότερα υλικά και πανοραμική γυάλινη οροφή, καθώς και άλλες φανταχτερές προσθήκες. Φυσικά, αν προτιμάτε να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα, μπορείτε να βάλετε 42.000 δολάρια για το bZ4X και να αποκτήσετε το ίδιο πακέτο μπαταρίας 71,4 kWh με το RZ.

Είναι ενδιαφέρον ότι το RZ έχει μια εκτιμώμενη από την EPA εμβέλεια 220 μιλίων με τροχούς 18 ιντσών και 196 μιλίων με τροχούς 20 ιντσών. Αυτό είναι λιγότερο από την εκτιμώμενη από την EPA εμβέλεια του bZ4X των 252 μιλίων, η οποία πιθανότατα μπορεί να αποδοθεί στην κατανομή του βάρους και την αεροδυναμική.

Λάβετε υπόψη ότι η Toyota έχει δηλώσει ότι αναμένει να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο Lexus που θα έχει “αυτονομία ταξιδιού” 700 χιλιομέτρων (434 μιλίων) και θα μπορεί να επιταχύνει από το μηδέν στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα. Αυτό σαφώς δεν είναι το RZ, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα μέχρι να δούμε τι έχει να μας προσφέρει ένα πιο γρήγορο, μεγαλύτερης εμβέλειας σπορ αυτοκίνητο της Lexus.

Η Toyota παίζει το παιχνίδι της προϊστορίας στην κούρσα για την ηλεκτροκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2021, η Lexus δήλωσε ότι θα παρουσιάσει 20 νέα οχήματα μέχρι το 2025, αλλά ότι μόλις 10 από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά ή θα λειτουργούν με υδρογόνο. Αλλά λίγους μήνες αργότερα, η Toyota ανακοίνωσε ότι η Lexus θα γίνει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2035.

Πηγή