Δύσκολες ώρες περνούν οι παιχνιδοβιομηχανίες



Δύσκολες ώρες περνούν οι κολοσσοί παιχνιδιών παγκοσμίως, αφού τα αποτελέσματα του 2017 είναι απογοητευτικά και οι εκτιμήσεις για το τρέχον έτος κάθε άλλο παρά ρόδινες είναι.

Οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου παιχνιδιών –Lego, Hasbro και Mattel– έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν τις επιπτώσεις της τεχνολογίας, αφού οι «μπόμπιρες» αφήνουν τα Lego ή την Barbie και πιάνουν το κινητό. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι εφαρμογές παιχνιδιών αναλογούν ήδη στο 20% του τζίρου στον παγκόσμιο κλάδο παιχνιδιών και βιντεοπαιχνιδιών.

Τι έκαναν, όμως, λάθος οι τρεις «παιχνιδάδες»; Η απάντηση είναι ότι συνέχισαν να εστιάζουν στις ανεπτυγμένες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, αντί να πατήσουν «γκάζι» στην Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή όπου τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγαλύτερες.

Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιούν περισσότερο και καλύτερα τα κοινωνικά δίκτυα και το YouTube, κάτι που ήδη εφαρμόζουν οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου κερδίζοντας μερίδιο αγοράς.

«Τα παιδιά είναι κολλημένα στα smartphone τους και τα social media και ήδη κάποιες εταιρείες σπεύδουν να το αξιοποιήσουν αυτό», σχολιάζει ο Λουτς Μούλερ, πρόεδρος της Klosters Trading, ανεξάρτητης συμβουλευτικής εταιρείας στην παιχνιδοβιομηχανία.

Στροφή στα φθηνά παιχνίδια

Άλλη μία νέα τάση που προκαλεί «πονοκέφαλο» στους γίγαντες του κλάδου είναι η στροφή των καταναλωτών στα φθηνά παιχνίδια –όσα δηλαδή κοστίζουν έως 10 δολάρια. Σε αυτή την αγορά, οι καμπάνιες στα κοινωνικά μέσα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο και αποτελούν βασικό εργαλείο επέκτασης.

Οι μεγάλοι «παιχνιδάδες» πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτοι και να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά μέσα», σχολιάζει ο Φρεντερίκ Τουτ, αναλυτής του κλάδου παιχνιδιών στη NPD Group. «Πρέπει να αναζητήσουν νέους παράγοντες ανάπτυξης», τονίζει.

Η αλήθεια είναι πως οι τάσεις έχουν αλλάξει ραγδαία. Τα παιδιά έως 8 ετών περνούν πλέον 49 λεπτά την ημέρα στο smartphone ή το tablet, από 5 λεπτά το 2011, όπως προκύπτει από έρευνα της Common Sense Media. Σημειώνεται, πάντως, ότι ο χρόνος αυτός είναι ουσιαστικά χρόνος που τα παιδιά περνούσαν μπροστά στην τηλεόραση, και όχι τα παιχνίδια τους.

Καλύτερα είναι τα πράγματα, πάντως, για τη Hasbro που κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο της αγοράς της στις ΗΠΑ σε 16%, από 13% την τελευταία τετραετία, ενώ οι ανταγωνίστριες Mattel και Lego έχασαν έδαφος στην ίδια αγορά. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η επιτυχημένη ταινία «Black Panther» και οι πωλήσεις των ηρώων που πήγαν πολύ καλά. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μπράιαν Γκόλντνερ εξηγεί ότι οι ήρωες ταινιών συνεχίζουν να δίνουν ώθηση στην παιχνιδοβιομηχανία.

Πηγή: insider.gr




Source link