Ειδήσεις

Όλες οι αλλαγές της νέας BMW S 1000 RR του 2023


Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2022, 08:30

Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Στα τέλη Σεπτεμβρίου η BMW Motorrad παρουσίασε την ανανεωμένη Superbike S1000RR και είχαμε δημοσιεύσει τότε τις πρώτες πληροφορίες, τώρα η BMW Motorrad έδωσε στη δημοσιότητά το press kit με περισσότερες πληροφορίες για τις αλλαγές που έχει δεχθεί η κορυφαία σπορ μοτοσυκλέτα της BMW για το 2023. 

Η νέα S1000RR του 2023 εξωτερικά ξεχωρίζει από τα πτερύγια στο φέρινγκ αλλά, πέρα από την εμφάνιση, αλλαγές έχει και στον κινητήρα που τώρα είναι ισχυρότερος και στο πλαίσιο που προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση άλλα και σε αρκετά άλλα σημεία όπως θα δούμε παρακάτω στην αναλυτική παρουσίαση όλων των αλλαγών.

Κινητήρας

Ο προηγμένος 4-κύλινδρος κινητήρας θέτει νέα σημεία αναφοράς ως προς τις επιδόσεις, τη ροπή και την οδηγησιμότητα.

Η νέα RR διαθέτει ένα 4-κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βασισμένο στην μονάδα ισχύος του τρέχοντος μοντέλου S 1000 RR. Η μέγιστη ισχύς είναι τώρα 154 kW (210 hp) και αποδίδεται στις 13.750 rpm, δηλαδή 2 kW (3 hp) μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm παράγεται στις 11.000 σαλ. Παρά την αύξηση της μέγιστης ροπής, το ωφέλιμο φάσμα στροφών του κινητήρα της νέας RR είναι τώρα αισθητά μεγαλύτερο με το ανώτατο όριο περιστροφής του κινητήρα να είναι 14.600 σαλ.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

Dynamic Traction Control DTC με νέα λειτουργία Slide Control που χρησιμοποιεί αισθητήρα γωνίας κλίσης τιμονιού.

Το νέο χαρακτηριστικό του Dynamic Traction Control DTC είναι η λειτουργία Slide Control που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει δύο προκαθορισμένες γωνίες πλαγιολίσθησης, στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, όταν επιταχύνει βγαίνοντας από μία στροφή. Από τεχνική σκοπιά, αυτό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια ενός αισθητήρα γωνίας κλίσης τιμονιού. Μέχρι μια συγκεκριμένη γωνία κλίσης, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης επιτρέπει την ολίσθηση στον πίσω τροχό, όταν η μοτοσικλέτα επιταχύνει στην έξοδο μιας στροφής, δίνοντας τη δυνατότητα πλαγιολίσθησης. Όταν επιτευχθεί η προκαθορισμένη γωνία στο τιμόνι, το traction control παρεμβαίνει, μειώνει την ολίσθηση και σταθεροποιεί τη μοτοσικλέτα.

Πλαίσιο και αναρτήσεις

Προηγμένο “Flex Frame” και νέα γεωμετρία πλαισίου και ανάρτησης.

Η νέα RR εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το πλαίσιο-γέφυρα από αλουμίνιο, που αποτελεί μία συγκολλημένη δομή τεσσάρων στοιχείων διαμορφωμένων μέσω χύτευσης με βαρύτητα και ενσωματώνει τον κινητήρα, ο οποίος έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 32 μοίρες, ως φέρον στοιχείο. Με στόχο τη βελτιστοποίηση της πλευρικής ευκαμψίας, το κύριο πλαίσιο της νέας RR έχει αρκετά ανοίγματα στις πλαϊνές περιοχές. Στη φάση εξέλιξης του νέου πλαισίου της RR, οι μηχανικοί εστίασαν στην περαιτέρω αύξηση της οδηγικής ακρίβειας. Η γωνία κάστερ έχει μειωθεί κατά 0,5° και το offset στις πλάκες του μπροστινού συστήματος έχει μειωθεί κατά 3 mm. Η νέα γεωμετρία του πλαισίου συνοδεύεται όχι μόνο από καλύτερη οδηγισιμότητα, αλλά και από αυξημένη ακρίβεια και καλύτερη πληροφόρηση από τον εμπρός τροχό. 

Φρένα

ABS Pro με νέες λειτουργίες Brake Slide Assist και ABS Pro “Slick”.

Η νέα λειτουργία Brake Slide Assist είναι μια σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία για αναβάτες που οδηγούν σε πίστα. Όπως και στη νέα λειτουργία DTC Slide Control, αυτό το νέο σύστημα βασίζεται επίσης σε αισθητήρες γωνίας τιμονιού και επιτρέπει στον αναβάτη να ορίσει μια συγκεκριμένη γωνία πλαγιολίσθησης για τα λεγόμενα drifts φρένου, ενώ ολισθαίνει στις στροφές διατηρώντας την ταχύτητα.

Αεροδυναμική

Φτεράκια (winglets), επανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα.

Όπως στο μοντέλο M1000RR, τα φτεράκια στη νέα RR εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή επαφή του εμπρός τροχού με το δρόμο – ειδικά κατά την επιτάχυνση. Αυτά παράγουν κάθετη αεροδυναμική δύναμη, και ως εκ τούτου, πρόσθετο φορτίο στον τροχό. Το πλεονέκτημα είναι ότι η τάση ανύψωσης (σούζας) του εμπρός τροχού μειώνεται, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να μπορεί να φρενάρει πιο αργά, πριν τη στροφή, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και η ευστάθεια στις στροφές.

Εμφάνιση

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η νέα έκδοση της RR επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, που περιλαμβάνει φτεράκια, ένα νέο, ελαφρύτερο και πιο σπορ πίσω τμήμα, και τους τρεις νέους χρωματικούς συνδυασμούς Blackstorm (μεταλλικό), Style Passion in Racingred (μη μεταλλικό) και Lightwhite (μη μεταλλικό/BMW M) με αγωνιστικό χαρακτήρα.

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW S 1000 RR είναι:

• Αυξημένη ισχύς και ροπή: 154 kW (210 hp) στις 13.750 σαλ. και 113 Nm στις 11.000 σαλ.

• Κοντύτερη σχέση δευτερεύουσας μετάδοσης για περισσότερη πρόσφυση στον πίσω τροχό.

• Προηγμένο “Flex Frame” πλαίσιο με ρυθμισμένη ευκαμψία.

• Γεωμετρία πλαισίου με νέες τιμές για τη γωνία κεφαλής τιμονιού, offset, κάστερ και μεταξόνιο.

• M Chassis Kit στάνταρ με ρυθμιζόμενο άξονα ψαλιδιού.

• Dynamic Traction Control DTC με νέα λειτουργία Slide Control για drifts κατά την επιτάχυνση, κάνοντας χρήση αισθητήρα γωνίας τιμονιού.

• ABS Pro με νέα λειτουργία Brake Slide Assist κάνοντας χρήση αισθητήρα γωνίας τιμονιού για ντριφταρίσματα κατά την πέδηση, πλησιάζοντας σε μία στροφή.

• Ρύθμιση ABS Pro “Slick”.

• Βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με νέο εμπρός τμήμα, φτεράκια (winglets), ψηλή ζελατίνα. 

• Ελαφριά μπαταρία M στάνταρ.

• Θύρα φόρτισης USB στο πίσω τμήμα.

• Επανασχεδιασμένη ουρά και μικρότερη βάση πινακίδας κυκλοφορίας.

• Βελτιστοποιημένη καλωδίωση για αφαίρεση της βάσης πινακίδας κυκλοφορίας.

• Κάλυμμα συμπλέκτη και γεννήτριας σε μαύρο χρώμα.

• Ευκολότερη τοποθέτηση του πίσω τροχού χάρη στους στεγανοποιητικούς δακτυλίους άξονα, τα νέα τακάκια και την πλάκα αγκύρωσης φρένων.

• M GPS Mouse Adapter, περιλαμβάνεται στη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της  BMW Motorrad.

• Νέα βάση GoPro, περιλαμβάνεται στη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της  BMW Motorrad.

 


 

Πηγή