Η κρατική τράπεζα VTB αγοράζει τη μεγαλύτερη ιδιωτική αλυσίδα σουπερμάρκετ της χώρας
Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018, 21:02
Η κρατική τράπεζα VTB θα γίνει μάλλον ο βασικός μέτοχος της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ MAGNIT μετά την συμφωνία που υπέγραψε για την αγορά του 29,1% των μετοχών της αλυσίδας έναντι 138 δισεκατομμυρίων ρουβλίων (περίπου 2 δισεκατομμυρίων ευρώ).
Η συμφωνία η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών υπεγράφη κατά την διάρκεια του Επενδυτικού φόρουμ που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Σότσι και θα πρέπει να εγκριθεί από την Υπηρεσία Αντιμονοπωλιακής Πολιτικής
Ο ιδρυτής της αλυσίδας MAGNIT, ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Σεργκέι Γκαλίτσκι θα κρατήσει το 3% των μετοχών της εταιρείας, δήλωσε στους δημοσιογράφους μετά την υπογραφή της συμφωνίας στο Σότσι, ότι «από δω και στο εξής η MAGNIT θα προχωρήσει χωρίς εμένα». Ο ίδιος δήλωσε ότι η απόφαση που πήρε δεν ήταν απλή, αλλά ήταν αναγκαία και πως οι όροι της συμφωνίας δεν προϋποθέτουν το ενδεχόμενο να εξαγορασθούν εκ νέου οι μετοχές από εμένα. «Ακόμη και αν υπήρχαν τέτοιοι όροι θα ήμουν κατά. ¨Όταν φεύγεις σημαίνει ότι φεύγεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Πρόεδρος της ρωσικής τράπεζας VTB Αντρέι Κόστιν, δήλωσε ότι τώρα η VTB είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας και η συμφωνία αυτή θα καταγραφεί ως μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες εξαγοράς της χρονιάς.
Η MAGNIT ως εταιρεία ξεκίνησε επιχειρηματικά στα μέσα της δεκαετίας του 1990 πουλώντας είδη οικιακής χρήσης. Το 1998 Γκαλίτσκι άνοιξε το πρώτο σουπερ μάρκετ στο Κρασνοντάρ, για να φθάσει να δημιουργήσει μια τεράστια αλυσίδα σουπερ μάρκετ. Σήμερα η αλυσίδα MAGNIT είναι το μεγαλύτερο εμπορικό δίκτυο λιανικής στην Ρωσία με 12.125 καταστήματα σε 2.664 πόλεις.
Το 2012 η χρηματιστηριακή αξία της αλυσίδας MAGNIT ξεπέρασε την γαλλική CARREFOUR.Τότε ο Γκαλίτσκι είχε γράψει στο Twitter «Η κεφαλαιοποίηση της MAGNIT είναι ίδια με την κεφαλαιοποίηση της CARREFOUR, οι επενδυτές τρελάθηκαν».
Τα τελευταία δύο χρόνια για την αλυσίδα MAGNIT ήταν δύσκολα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ισολογισμών του 2016 η αλυσίδα παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία της μείωση καθαρών κερδών. Τα ηνία της κερδοφορίας ανέλαβε ο ανταγωνιστής της η αλυσίδα X5 Retail Group, η οποία έκτοτε άρχισε να κάνει ακόμη μεγαλύτερη τη διαφορά στην κερδοφορία καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.
Πηγές : TASS, Vedomosti, BBC (ρωσική υπηρεσία)
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018, 21:03