Σχεδιάζουμε τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας
Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2021, 16:51
«Η κυβέρνηση σχεδιάζει τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας, πάνω σε τέσσσερις άξονες: δρόμους, σιδηρόδρομους, μεταφορές και καθημερινότητα» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».
Για τα έργα Υποδομής στην Θεσσαλονίκη
«Ο κόσμος βλέπει ότι εμείς για τη Θεσσαλονίκη δεν λέμε λόγια χωρίς αντίκρισμα, αλλά δουλεύουμε συστηματικά και υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας. Σχεδιάζουμε τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας, πάνω σε τέσσερις άξονες: δρόμους, σιδηροδρόμους, μεταφορές, καθημερινότητα» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε δε, ότι «χωρίς μεγάλα λόγια, ρεαλιστικά, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η πόλη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους. Με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Και με ολοκληρωμένα μια σειρά από έργα -από τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου ”Μακεδονία” που ήδη ολοκληρώθηκε, έως την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και τη σύνδεση του λιμανιού με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο- που λύνουν χρόνια προβλήματα και κάνουν την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης. Ένα έργο ορατό σε όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μετά από αναμονή πολλών ετών ξαναβλέπουν τους δρόμους και τις πλατείες τους να αποδίδονται ξανά προς χρήση».
Για το Μετρό
Ερωτώμενος για τις αντιδράσεις μιας μερίδας του κόσμου σχετικά με τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου, απάντησε ότι «οι αντιδράσεις που βλέπω στη Θεσσαλονίκη προέρχονται, κυρίως, από τις γνωστές, οργανωμένες μειοψηφίες που δεν θέλουν τίποτα να πάει μπροστά σε αυτή την πόλη. Από αυτούς που έχουν ήδη καθυστερήσει τόσο πολύ το έργο. Ας συνειδητοποιήσουν επιτέλους την πραγματικότητα: δήμος, περιφέρεια, επαγγελματικοί και επιστημονικοί φορείς, η πλειονότητα των πολιτών, είναι ενωμένοι. Και θέλουν το ίδιο που θέλει κι η κυβέρνηση, αλλά και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και πλέον και το ΣτΕ: και μετρό και αρχαία, με τη λύση που σήμερα εφαρμόζει η Αττικό Μετρό. Το έργο πρέπει να προχωρήσει. Και θα προχωρήσει». Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές. Παλεύουμε να κρατήσουμε τα χρονοδιαγράμματα, όμως με τις προσφυγές και τις αντιδράσεις χάθηκε πάνω από ένας χρόνος. Δουλεύουμε εντατικά και προσεκτικά σε κάθε επίπεδο. Θέλει προσοχή για να μην ξεφύγουν τα χρονοδιαγράμματα -ιδίως στο κρίσιμο θέμα των αρχαιολογικών ευρημάτων. Πρόσφατα ξεκινήσαμε και τις δοκιμές με τρένα. Σε ολοκληρωμένη και ρευματοδοτημένη επιδομή, όχι σε μουσαμάδες… Οι Θεσσαλονικείς έφτασαν κάποτε να αμφιβάλλουν ακόμα και για το αν θα ολοκληρωθεί το έργο. Η περίοδος της αμφιβολίας και της αμφισβήτησης τελείωσε πλέον. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Είναι προσωπική μου δέσμευση στους Θεσσαλονικείς και θα γίνει πραγματικότητα». Σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, τόνισε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ενώ εντός του έτους θα δημοπρατηθεί και η προμήθεια των επιπλέον συρμών. Κι όχι μόνο αυτό. Βρίσκονται σε εξέλιξη και τα τοπογραφικά κι οι γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο ”Μακεδονία”».
Για το flyover και την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού στην Ποτίδαια
«Έχουμε εκπονήσει ένα ρεαλιστικό σχέδιο και προχωράμε με ταχύτητα, ώστε το σπουδαίο αυτό έργο να γίνει γρήγορα πραγματικότητα. Μέσα στο 2021 αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο. Και μέσα στο 2022 να ξεκινήσει η κατασκευή του, που θα χρειαστεί περίπου 4 χρόνια» απάντησε ο κ. Καραμανλής σχετικά με το flyover, ενώ για το “ορφανό” χιλιόμετρο στην Ποτίδαια που ταλαιπωρεί κάθε καλοκαίρι όσους ταξιδεύουν για Χαλκιδική, επισήμανε ότι «καταφέραμε και βρήκαμε λύση, και το έργο, βρίσκεται στη φάση της κατασκευής. Ορίζοντας ολοκλήρωσής του, η Άνοιξη του 2022».
Για τον ΟΑΣΘ
Ερωτώμενος για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η εικόνα έχει αλλάξει, χωρίς φυσικά να ισχυρίζομαι ότι δεν έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε. Όμως για σκεφτείτε, το 2019 παραλάβαμε 235 λεωφορεία σε λειτουργία -ενώ κανονικά απαιτούνται 450-500- και μάλιστα στόλο μεγάλης ηλικίας, με σοβαρές φθορές. Σήμερα, έχουμε στο δρόμο πάνω από 450 οχήματα και στόχος μας είναι εντός του Σεπτεμβρίου να φτάσουμε τα 550. Αριθμός λεωφορείων, που οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν εδώ και 10 χρόνια να δουν στους δρόμους τους.
Ενώ σε επόμενη φάση, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, θα προμηθευτούμε και νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Μέχρι τότε, όμως, πρακτικά έχουμε ήδη καταφέρει να υπερδιπλασιάσουμε τα λεωφορεία στο δρόμο. Πώς το καταφέραμε αυτό; Αφενός αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που είχε ο Οργανισμός, όπως τους άξιους τεχνίτες που καταφέρνουν να βγάζουν με ασφάλεια στο δρόμο οχήματα 20ετίας. Και αφετέρου ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και της μεθόδου του leasing. Αυτή ακριβώς είναι η συνταγή της επιτυχίας και για το μέλλον που με ρωτάτε: ισχυρός, υγιής ΟΑΣΘ και όπου χρειάζεται αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα, για το καλό της πόλης και των πολιτών».
Για τα αντιπλημμυρικά έργα
«Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έργα που αφορούν στον πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό -άλλωστε τα άμεσα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα, τα έχει αναλάβει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ασφαλώς, μέρος αυτού του σχεδιασμού αφορά στη Θεσσαλονίκη. Με 2 σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα, αυτά της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς, συνολικού προϋπολογισμού 45 εκαυτ. ευρώ, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σήμερα που μιλάμε, βρισκόμαστε ήδη στη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.