Τα Νέα της Πιάτσας#288
Με την Ελλάδα τι θα γίνει ρε παιδιά; Κάτι δεν κάνουμε καλά για να μην μας προτιμούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πριν από λίγα 24ωρα η Ford ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση στη Ρουμανία. Στο εργοστάσιο στην πόλη Κραϊόβα θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Θα είναι η 3η κατά σειρά επένδυση επί ρουμανικού εδάφους και το ύψος της επένδυσης θα είναι της τάξεως των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Το πρότζεκτ αφορά την παραγωγή του νέου ελαφρού επαγγελματικού οχήματος που θα είναι 100% ηλεκτρικό και θα κάνει το ντεμπούτο του το 2024.
Να ξέρετε ότι η Ford έχει κάνει και μια τεράστια επένδυση στην Τουρκία στο εργοστάσιο στο Kocaeli. Επενδύσεις στην Τουρκία έχουν κάνει και πολλές άλλες γερμανικές εταιρίες.
Το ερώτημα είναι γιατί καμιά αυτοκινητοβιομηχανία ενώ ποντάρει στην ελληνική αγορά δεν αποφασίζει να κάνει καμιά επένδυση.
Κάτι συμβαίνει και δεν μας προτιμούν. Δεν μπορεί όλοι να μας γυρνάνε την πλάτη. Δεν μπορεί όλοι να μη βλέπουν την Ελλάδα σαν μια χώρα όπου θα μπορούσαν να στήσουν ένα εργοστάσιο παραγωγής αν όχι αυτοκινήτων έστω με μπαταρίες.
Προσωπικά θα ήθελα να άκουγα ότι ένας κολοσσός θα επένδυε στην Ελλάδα την παραγωγή ενός νέου μοντέλου. Φαντασθείτε πόσοι μηχανικοί, πόσοι τεχνίτες και πόσοι εργάτες θα έβρισκαν δουλειά.
Στο εργοστάσιο της Κραϊόβα θα στήσουν περισσότερα από 600 ρομπότ ενώ για τη συναρμολόγηση των οχημάτων και των κινητήρων της μονάδας θα απασχολούνται περίπου 6.000 άτομα.
Καταλαβαίνετε με τέτοιες επενδύσεις πως οι άλλες χώρες λύνουν το πρόβλημα της ανεργίας.
Στην Ελλάδα τους τρομάζουν οι απεργίες και τα συνδικάτα. Τους τρομάζει το προβλέψιμο εργασιακό περιβάλλον. Μια ημέρα απεργίας φαντασθείτε τι ζημιά μπορεί να κάνει στη γραμμή παραγωγής.
–—————————————————————————————————————————————–
Και μια που μιλάμε γα επενδύσεις θα κάνω μια απλή ερώτηση.
Τι έγινε με τη σκόνη που σηκώθηκε στην Αστυπάλαια. Τι έγινε αυτό το project της V.W.
Μάικ Στέφαν επικεφαλής του project της VW είχε κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις. Όταν με χαρά ακούσαμε για τη επένδυση των 10.000.000 ευρώ στην Αστυπάλαια πραγματικά χαρήκαμε. Είπε τότε ο Μάικ Στεφαν ότι διάλεξαν την Αστυπάλαια γιατί πληροί μια σειρά προϋποθέσεων, όπως το μέγεθος , τον αριθμό οχημάτων, κατοίκων και τουριστών.
Η ενεργειακή αναμόρφωση της Αστυπάλαιας με τη Volkswagen τελικά τι έγινε; Προχωράει η όχι. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις η ελληνική αντιπροσωπεία δεν φέρει καμιά ευθύνη
Για όσους δεν θυμούνται να τους υπενθυμίσω ότι η κυβέρνηση και ο γερμανικός κολοσσός Volkswagen επέλεξαν την Αστυπάλαια για να δημιουργήσουν ένα νησί πρότυπο έξυπνης και πράσινης διαβίωσης. Ανακοίνωσαν ότι θα κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα, σκούτερ, ποδήλατα και μέσα μεταφοράς on demand. Όλα ηλεκτρικά. Η σκόνη «κάθισε» τόσο γρήγορα όπως σηκώθηκε.
——————————————————————————————————————————————
Έχουμε αφήσει μια εκκρεμότητα, Δεν την έχουμε ξεχάσει. Μαζεύουμε στοιχεία για να σας διαφωτίσουμε. Θυμάστε το κουίζ. Ποια είναι η διαφορά του μηχανικού και του τοποθετητή εξαρτημάτων. Το θέμα είναι τεράστιο γιατί αυτοί που ζημιώνονται είναι οι πελάτες. Φυσικά πρέπει να χρησιμοποιούμε τα κομπιούτερς για να κάνουμε διάγνωση αλλά μην αχρηστεύουμε και το μυαλό μας. Θα επανέρθουμε.
——————————————————————————————————————————————
Από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Απρίλιο, δηλαδή μέσα σε τρεις μήνες, οι παραγγελίες της Mercedes EQA, ξεπέρασαν τις 20.000. Ξεπέρασαν και τις προβλέψεις των Γερμανών.
Υπολογίστε ότι αυτή η εκτίναξη στις αγορές έγινε σε περίοδο του κορωνοϊού όπου υπήρχε ένα γενικότερο μούδιασμα στην αγορά. Οι Γερμανοί τώρα εκτιμούν ότι αυτό το μοντέλο θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία δεδομένου ότι θα προστεθούν και δύο τετρακίνητες εκδόσεις. Η EQA 300 4MATIC με 168 kW και αυτονομία 400-426 χιλιομέτρων (WLTP) και η EQA 350 4MATIC με 215 kW και αυτονομία 409-432 χιλιομέτρων (WLTP).
——————————————————————————————————————————————
Η Cupra στις 25 Μαΐου θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα, του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, το CUPRA Born . Η σχεδίαση του είναι ξεχωριστή. Εμπνευσμένη από την πόλη της Βαρκελώνης. Η αυτοκινητοβιομηχανία με το CUPRA Born, θα δώσει νέα ώθηση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
——————————————————————————————————————————————
Θα κλείσουμε σήμερα με την Porsche που ανακοίνωσε ότι θα παράγει καύσιμα «τόσο καθαρά» όσο τα ηλεκτρικά οχήματα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων μπορεί να έχει κάνει τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση αλλά ταυτόχρονα κάνει και επενδύσεις με συνθετικά καύσιμα. Οι επιστήμονες που κάνουν τις έρευνες δήλωσαν ότι με τα συνθετικά καύσιμα θα καταφέρουν να διατηρήσουν τα ακριβά μοντέλα τους που ήδη κυκλοφορούν.
Εάν αναπτυχθεί πλήρως, η συνθετική βενζίνη , τότε Porsche θα γλυτώσει εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σχετίζονται με τους στόχους για την κλιματική αλλαγή.
Από τη μια η Porsche επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και από την άλλη επενδύει στα συνθετικά καύσιμα που όμως δεν θα μολύνουν την ατμόσφαιρα.
Έχουμε να δούμε πολλά ακόμη ….