Τα smartphones ακούνε τι λέμε – Οι φήμες επιβεβαιώνονται
Ένα συχνό ερώτημα είναι το κατά πόσο τα smartphones ακούνε τι λέμε, αφού μετά από διάφορες συζητήσεις μας μπορεί να αρχίσουν να προβάλλονται σχετικές διαφημίσεις. Μια πρόσφατη αποκάλυψη έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ιδιωτικότητα των χρηστών κινητών τηλεφώνων. Ειδικότερα, σύμφωνα με διαρροή από έναν συνεργάτη των τεχνολογικών κολοσσών Google, Amazon, Meta και Microsoft, τα κινητά τηλέφωνα ακούνε τις συνομιλίες μας.
Η διαρροή που επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι τα κινητά ακούνε τι λέμε
Η αποκάλυψη προέρχεται από ένα έγγραφο πωλήσεων της Cox Media Group (CMG), μιας εταιρείας που συνεργάζεται με τις Google, Amazon, Meta και Microsoft. Σύμφωνα με το έγγραφο, οι έξυπνες συσκευές συλλέγουν δεδομένα μέσω μιας τεχνολογίας που ονομάζεται Voice Data. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στις συσκευές να καταγράφουν και να αναλύουν συνομιλίες, προκειμένου να παρέχουν στοχευμένες διαφημίσεις στους χρήστες.
Tα smartphones ακούνε τι λέμε – Πώς λειτουργεί η τεχνολογία «Voice Data»;
Η τεχνολογία Voice Data λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με τα φωνητικά βοηθήματα, όπως η Alexa της Amazon ή το Google Assistant. Αυτές οι συσκευές είναι προγραμματισμένες να “ακούν” συνεχώς προκειμένου να ανταποκρίνονται στις φωνητικές εντολές των χρηστών. Ωστόσο, σύμφωνα με τη διαρροή, η διαδικασία δεν περιορίζεται μόνο σε εντολές που ξεκινούν με φράσεις όπως “Hey Google” ή “Alexa”. Αντίθετα, οι συσκευές μπορεί να καταγράφουν συνομιλίες διαρκώς και να συλλέγουν δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των διαφημίσεων που προβάλλονται στους χρήστες.
Η σκοτεινή πλευρά των στοχευμένων διαφημίσεων
Η συλλογή αυτών των δεδομένων έχει ως στόχο τη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης μιλήσει για αγορά ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, οι διαφημίσεις που θα δει μπορεί να σχετίζονται με αυτές τις συζητήσεις. Η πρακτική αυτή μπορεί να προσφέρει στους διαφημιστές ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς μπορούν να προβλέπουν τις ανάγκες των καταναλωτών με ακρίβεια.
Ωστόσο, το γεγονός ότι οι συσκευές μας καταγράφουν προσωπικές συνομιλίες, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την παραβίαση της ιδιωτικότητας.
Είναι νόμιμο να ακούνε τα κινητά τηλέφωνα τις συνομιλίες μας;
Παρά τις ανησυχίες που προκύπτουν από αυτές τις αποκαλύψεις, το έγγραφο της CMG υποστηρίζει ότι αυτή η πρακτική είναι νόμιμη. Τα smartphones πρέπει να «ακούν» για να λειτουργούν, καθώς εξαρτώνται από τα φωνητικά δεδομένα για την αναγνώριση εντολών και τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι χρήστες συχνά δεν γνωρίζουν ότι καταγράφονται αυτές οι συνομιλίες δημιουργεί ηθικά διλήμματα και ερωτήματα σχετικά με το αν υπάρχει πραγματική συγκατάθεση από τους χρήστες.
Διαβάστε επίσης: Η Υπηρεσία Polyfill.io Μολύνει Πάνω από 100.000 Ιστοσελίδες
Τι σημαίνει αυτό για την ιδιωτικότητά μας;
Η αποκάλυψη αυτή θέτει σοβαρά ερωτήματα για την ιδιωτικότητα των χρηστών κινητών τηλεφώνων. Αν οι συσκευές μας ακούν διαρκώς, τι είδους δεδομένα συλλέγονται και πώς χρησιμοποιούνται; Παρά την ύπαρξη κανονισμών όπως ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι τεχνολογικές εταιρείες συνεχίζουν να αναπτύσσουν τεχνικές που πολλές φορές δεν είναι διαφανείς στους χρήστες.
Η ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στις πρακτικές συλλογής δεδομένων είναι πιο επιτακτική από ποτέ, ενώ οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους και να έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν αυτή τη διαδικασία.
Για όσους λοιπόν αναρτιόντουσαν πόσο τυχαία ήταν η διαφήμιση που είδαν μετά από μια συνομιλία προσωπικού επιπέδου, η απάντηση είναι «Καθόλου». Τελικά τα κινητά τηλέφωνα ακούνε τι λέμε!