Νέα BMW M 1000 RR και M 1000 RR M Competition
Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης
Σε συνέχεια την παρουσίασης της νέας BMW S 1000 RR του 2023 που είναι εφοδιασμένη με αρκετά στοιχεία της M 1000 RR του 2021 η BMW Motorrad παρουσίασε τη νέα M 1000 RR μαζί με την αγωνιστική M 1000 RR M Competition.
Η M 1000 RR του 2021 ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα σειράς Μ που έφερε από το εργοστάσιο τον εξοπλισμό και το χαρακτηριστικό Μ των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW.
Η νέα M RR χρησιμοποιεί το γνωστό υγρόψυκτο εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί για χρήση και σε αγώνες (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike). Η μέγιστη ισχύς του παραμένει στους 212 ίππους (156 kW) στις 14.500 rpm. Το πλαίσιο της νέας M RR βασίζεται σε ένα κεντρικό αλουμινένιο κομμάτι (γέφυρα) με τον κινητήρα ως ενεργό μέρος του. ΟΙ αναρτήσεις είναι με ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και αλουμινένιο διπλό ψαλίδι με ένα αμορτισέρ και μοχλικό Full Floater Pro πίσω. Η νέα M 1000 RR είναι διαθέσιμη στον χρωματικό συνδυασμό Lighwhite και η M RR M Competition σε Blackstorm metallic.
Ο Christian Gonschor, Project Management της M 1000 RR είπε: “Έχουμε επιτύχει ένα αριστούργημα μηχανικής στην αεροδυναμική εξέλιξη της M RR, εξέλιξη που οφείλεται στη φιλοδοξία, το απόλυτο πάθος και την τεχνική τελειότητά μας. Χάρη στις αμέτρητες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα καθώς και σε δοκιμές στο δρόμο, μπορέσαμε να αυξήσουμε σημαντικά την τελική ταχύτητα με την ίδια απόδοση του κινητήρα και ταυτόχρονα να αυξήσουμε σημαντικά την κάθετη δύναμη, ακόμα και υπό κλίση στις στροφές. Η δουλειά μας στην εξέλιξη θα ανταμειφθεί και με αγωνιστική επιτυχία.”
Οι αυξημένες δυνατότητες της νέας M RR προέρχονται κυρίως από την τεράστια εξέλιξη στον τομέα της αεροδυναμικής.
Συγκεκριμένα η νέα M RR έχει σημαντικά μεγαλύτερη τελική ταχύτητα με αυξημένη κάθετη δύναμη χάρη στο νέο φέρινγκ, τα νέα πτερύγια M Winglets, το νέο κάλυμμα του μπροστινού τροχού με ενσωματωμένους αεραγωγούς φρένων M και τα νέα καλύμματα τροχών M Aero.
Το νέας σχεδίασης φέρινγκ από ορατά ανθρακονήματα με την ψηλότερη ζελατίνα αυξάνει σημαντικά την τελική ταχύτητα σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη ροή αέρα γύρω από τον αναβάτη. Το νέο φέρινγκ στηρίζεται σε μια εντελώς νέα ελαφριά άλλα εξαιρετικά άκαμπτη βάση από από ανθρακονήματα. Η τελική ταχύτητα της νέας M RR έχει αυξηθεί από 306 σε 314 km/h και παράλληλα ο αναβάτης δέχεται μικρότερη πίεση από τον αέρα.
Τα M Winglets (πτερύγια) της νέας Μ είναι ριζικά ανασχεδιασμένα με αποτέλεσμα να παράγουν σημαντικά αυξημένη κάθετη αεροδυναμική δύναμη τόσο όταν η μοτοσυκλέτα είναι όρθια στις ευθείες άλλα και όταν γέρνει μέσα στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι ο αναβάτης να αισθάνεται καλύτερα τι συμβαίνει με τον μπροστινό τροχό και να κινείται με ακόμη μεγαλύτερες γωνίες κλίσης και ταχύτητες μέσα στις στροφές. Επίσης όφελος προκύπτει, ειδικά στην οδήγηση μέσα σε πίστα, από την μείωση της τάσης ανύψωσης (σούζας) του μπροστινού τροχού.
Ένα άλλο σημείο βελτιστοποίησης του αεροδυναμικού πακέτου είναι η περιοχή του μπροστινού τροχού. Εδώ, για πρώτη φορά στην ιστορία της BMW Motorrad, χρησιμοποιούνται αεραγωγοί ψύξης φρένων από ανθρακονήματα. Οι αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στο νέο μπροστινό φτερό που προσφέρει βελτιωμένη ροή αέρα γύρω από τις μπότες του μπροστινού συστήματος και τις δαγκάνες των φρένων. Τα καλύμματα τροχών M Aero, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από ορατά ανθρακονήματα, μειώνουν ακόμη περισσότερο την αντίσταση του αέρα – ειδικά σε ταχύτητες άνω των 250 km/h. Τα καλύμματα τροχών M Aero είναι στάνταρ μόνο στη M RR M Competition.
Επίσης η νέα M RR φοράει ζάντες M Carbon που ξεχωρίζουν χάρη στο τελικό στρώμα από διάφανο βερνίκι και τις ρίγες σε σχέδιο M στα στεφάνια. Εναλλακτικά η νέα M RR μπορεί τώρα να παραγγελθεί στο εργοστάσιο και με σφυρήλατους τροχούς.
Τα highlights των BMW M RR και M RR M Competition.
• M RR 4κύλινδρος κινητήρας που αναπτύχθηκε για αγωνιστικούς σκοπούς.
• Ισχύς 212 ίππων (156 kW) στις 14.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11.000 σ.α.λ.
• Σφυρήλατα έμβολα με 2 ελατήρια
• Επεξεργασμένοι σε CNC αυλοί εισαγωγής και τεχνολογία BMW ShiftCam για τη μεταβολή του χρονισμού και της ανύψωσης των βαλβίδων.
• Βαλβίδες τιτανίου, εξελιγμένα λεπτά και ελαφριά ρουλεμάν έκκεντρου.
• Συμπαγής μικρού βάρους κινητήρας με μακρύτερες και 85 g ελαφρύτερες μπιέλες Pankl από τιτάνιο για μειωμένη τριβή και βάρος σε σύγκριση με την S 1000 RR.
• Συμπλέκτης Anti-hopping (μονόδρομος) χωρίς υποβοήθηση βελτιστοποιημένος για εκκινήσεις αγώνων.
• Βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής με μικρότερες χοάνες εισαγωγής σε σύγκριση με το S 1000 RR για καλύτερη πλήρωση στις ψηλές στροφές.
• Ελαφρύ σύστημα εξάτμισης με πολλαπλή τιτανίου, με ενδιάμεσο και πίσω σιγαστήρα.
• ΝΕΑ: Δραστικά βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με περισσότερη κάθετη δύναμη ακόμα και σε κλίση, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την τελική ταχύτητα από 306 σε 314 km/h.
• ΝΕΟ: Νέο φέρινγκ από ανθρακονήματα (ορατά) με νέα μπροστινή βάση φέρινγκ και νέα πτερύγια M Winglets επίσης από ανθρακονήματα.
• ΝΕΟ: Μπροστινό φτερό από ανθρακονήματα με ενσωματωμένους αεραγωγούς φρένων.
• ΝΕA: Καλύμματα τροχών M Aero κατασκευασμένα από ορατές ίνες άνθρακα.
• ΝΕΟΙ: M Carbon τροχοί με νέα επιφάνεια και M Design Tapes.
• ΝΕΕΣ: Σφυρήλατες ζάντες (προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός).
• ΝΕΟ: Πρόσφατα σχεδιασμένο πίσω τμήμα.
• ΝΕΟ: Εργονομικό κάθισμα M Endurance.
• ΝΕΑ: Κοντή βάση πινακίδας.
• ΝΕΑ: Τροποποιημένη πλεξούδα καλωδίωσης με βύσμα LWS για ακόμα πιο εύκολη αφαίρεση της βάσης πινακίδας κυκλοφορίας.
• Λειτουργίες οδήγησης “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Race” και “Race Pro1-3” καθώς και η τελευταία γενιά Dynamic Traction Control DTC και λειτουργία τροχού DTC με αδρανειακή πλατφόρμα 6 αξόνων.
• Δύο ρυθμιζόμενα προγράμματα συμπεριφοράς γκαζιού. “Engine Brake” με δυνατότητα ρύθμισης της ροπής φρένου κινητήρα σε λειτουργία “Race Pro”.
• Shift Assistant Pro για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη. Η σειρά αλλαγής ταχυτήτων μπορεί εύκολα να αντιστραφεί για χρήση σε πίστα αγώνων.
• Launch Control για τέλειες εκκινήσεις αγώνα και Pit Lane Limiter για διατήρηση της ταχύτητας με ακρίβεια στο pit lane.
• Hill Start Control Pro για άνετη εκκίνηση σε ανηφόρες.
• M Brakes: Μέγιστη απόδοση πέδησης στην πίστα.
• Συγκρότημα οργάνων με μεγάλη οθόνη TFT 6,5 ιντσών, εικόνα εκκίνησης με λογότυπο M και διεπαφή OBD για M GPS Datalogger και M GPS Laptrigger.
• Ελαφριά μπαταρία M, θύρα USB για φόρτιση, φώτα LED, ηλεκτρονικό cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.
• Πακέτο M Competition με M GPS Laptrigger και κωδικό ενεργοποίησης, πακέτο M milled parts, M Carbon πακέτο, ανοδιωμένο ψαλίδι 220 g ελαφρύτερο από τη βασική έκδοση ή αυτή του S 1000 RR, αλυσίδα M Endurance με επίστρωση DLC και πακέτο pillion που περιλαμβάνει κάλυμμα θέσης συνεπιβάτη.
• Εκτεταμένη γκάμα προαιρετικών αξεσουάρ και ειδικού εξοπλισμού εκ του εργοστασίου.