Ειδήσεις

Επετειακή έκδοση περιορισμένης κυκλοφορίας για τα 25 χρόνια Polo GTI

Ήταν το 1998 όταν το Polo πρόσθεσε για πρώτη φορά αυτά τα τρία εμβληματικά γράμματα στο όνομά του: GTI. Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα μετά την κυκλοφορία του Polo III GTI, η Volkswagen παρουσιάζει μια περιορισμένη έκδοση του υπάρχοντος Polo GTI των 207 PS.

25 χρόνια Polo GTI – 25 χρόνια καινοτομίας και επιδόσεων

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς, προκάλεσε μεγάλο σάλο. Αλλά μόλις το 1998 και στην τρίτη γενιά του Polo επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να φέρει τα εμβληματικά τρία γράμματα. Η VW περιόρισε την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε. Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα το 2006. Η Cup Edition των 180 ίππων ήταν μια πραγματική απόλαυση για τους θαυμαστές, καθώς βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup. Έπειτα, ακολούθησε η πέμπτη γενιά το 2010: ο κινητήρας TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση αποδείχθηκε επιτυχία ανάμεσα στους λάτρεις του GTI και κέρδισε και νέους θαυμαστές. Ο διάδοχος το 2014 ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη: ο ολοκαίνουργιος κινητήρας TSI προσέφερε 192 PS και τελικές ταχύτητες 236 km/h.

Το Polo συνέχισε να εξελίσσεται και η παράδοση του GTI εξελίχθηκε μαζί του: η έκτη γενιά Polo από το 2021 έθεσε νέα πρότυπα για τα compact αυτοκίνητα. Βασίστηκε στη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), η οποία αντιπροσωπεύει την τεχνολογική πρόοδο σε όλες τις σειρές προϊόντων καθώς και την υψηλή αντοχή του αμαξώματος, το υποδειγματικό χαμηλό βάρος του οχήματος και την εξαιρετική συμπεριφορά κατά την πρόσκρουση.

Τί προσφέρει η ειδική Polo GTI Edition 25 σε επιδόσεις και εξοπλισμό;

Ο ισχυρός δίλιτρος κινητήρας TSI που προσφέρει 207 PS και ροπή 320 Nm επιταχύνει το προσθιοκίνητο PoloGTI από 0 στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση. Αυτό χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, εξασφαλίζει ένα συνδυασμό εξαιρετικής δυναμικής οδήγησης, βελτιωμένης πρόσφυσης και ακριβούς χειρισμού που είναι χαρακτηριστικό των μοντέλων GTI. 

Το νέο επετειακό μοντέλο (που θα περάσει τη γραμμή παραγωγής 2.500 φορές) έχει την κλασική εμφάνιση GTI, με κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Επίσης, το PoloGTIEdition 25 διαθέτει μια σειρά από άλλα αποκλειστικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία της σπορ εμφάνισης του.

Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με premium σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα με φινίρισμα με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI. Ένα λογότυπο «One of 2500» στην επένδυση των μαρσπιέ θα υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου ότι το όχημά τους είναι ένα από έναν περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Εκτός από τα χρώματα GTI Pure White, Kings Red Metallic, Reef Blue Metallic, Smoke Grey Metallic και Deep Black Pearl Effect, το Polo GTI Edition 25 είναι επίσης διαθέσιμο σε Ascot Grey.

Τα χαρακτηριστικά που διατίθενται στάνταρ περιλαμβάνουν προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED που εξασφαλίζουν εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό του δρόμου. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού που ανήκουν σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων. Το προαιρετικό Travel Assist αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Polo GTI σε ταχύτητες από 0 km/h έως το όριο του συστήματος των 210 km/h. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε γνωστά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.

Τα όργανα και το σύστημα Infotainment στο νέο μοντέλο ειδικής έκδοσης είναι τοποθετημένα στον ίδιο οπτικό άξονα, καθιστώντας τα εύκολα ορατά ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα Infotainment Ready 2 Discover τοποθετείται στάνταρ και διαθέτει οθόνη υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών, εξασφαλίζοντας κορυφαία συνδεσιμότητα. 

 

Πηγή