Διάφορα

Άμεσες ενέργειες για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό και φορολογικά κίνητρα από την αγορά κράνους


…προανήγγειλε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψη του στο υπ. Μεταφορών και Υποδομών

Άμεσες ενέργειες για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό της Αθήνας, να κυκλοφορήσουν περισσότερα λεωφορεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και φορολογικά κίνητρα από την αγορά κράνους για τους μοτοσικλετιστές, προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του το πρωί στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Υπουργείο όπου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Άκη Σκέρτσου και της γ.γ. Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών, Βίκυς Λοΐζου και των γ.γ. του Υπουργείου Νίκου Σταθόπουλου και Γιώργου Καραγιάννη.

Μιλώντας κυρίως για τα προβλήματα του Μετρό της Αθήνας και του ΟΑΣΘ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως αποτελεί «ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας η βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ότι: «Ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών στην ίδια κατάσταση με αυτή την που επικρατεί σήμερα. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Γνωρίζουμε πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε. Αυτό δεν είναι, όμως, άλλοθι για να μην βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση».

Στη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι το 1/3 των συρμών του Μετρό της Αθήνας είναι παροπλισμένο -και λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών- ενώ από τους υπόλοιπους συρμούς περίπου οι μισοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή λόγω του προγραμματισμού λειτουργίας της εταιρίας και άλλων προβλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής για κάθε συρμό να ξεπερνά τα 10 λεπτά και να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ η πρωτεύουσα φιλοξενεί χιλιάδες τουρίστες. Όπως σημείωσαν τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο κ. Καραμανλής, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τον Σεπτέμβριο το Μετρό να λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς από τα 614 λεωφορεία του στόλου, τα 370 είναι αυτή τη στιγμή ακινητοποιημένα.

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο Πρωθυπουργός στο ζήτημα της χρήσης του κράνους για την ασφάλεια και την προστασία των μοτοσυκλετιστών, τονίζοντας ότι και ο νόμος θα εφαρμοστεί αλλά και η Πολιτεία θα ανακοινώσει φορολογικά κίνητρα για την αγορά κράνους. Μάλιστα χαρακτήρισε απόλυτη προτεραιότητα τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά, πως «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευτεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, την ποιότητα των δρόμων μας, αλλά προφανώς και με την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ».

Για το ζήτημα του κράνους ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε:

«Ξεκινούμε με ένα μέτρο άμεσης εφαρμογής. Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά. Δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο να θρηνούμε θανάτους από κρανιοεγγεφαλικές κακώσεις από ανθρώπους οι οποίοι δεν φορούν κράνη όταν χρησιμοποιούν τα δίκυκλά τους. Αυτό θα το πλαισιώσουμε και με ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων, έτσι ώστε η απόκτηση κράνους να γίνει πιο οικονομική».

Παράλληλα, στη σύσκεψη συζητήθηκε ολόκληρο το πλέγμα των δράσεων που αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και τα οποία σχεδιάζει το Υπουργείο, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).

The post Άμεσες ενέργειες για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό και φορολογικά κίνητρα από την αγορά κράνους appeared first on Enimerosi24.



Source link