Ειδήσεις

Wings of Ruin είναι ακόμα ένας εξαιρετικός τίτλος για τη σειρά



Το 2021 είναι μια πολύ δυνατή χρονιά για τους φίλους της σειράς Monster Hunter από πολλές απόψεις. Δύο νέοι τίτλοι Monster Hunter, ταινία με τη Milla Jovovich και προσθήκες και αναβαθμίσεις στο Monster Hunter World λόγω της νέας γενιάς κονσολών. Ακόμη πιο τυχεροί είναι οι κάτοχοι του Nintendo Switch που, μετά την κυκλοφορία του καταπληκτικού Monster Hunter Rise, θα έχουν την ευκαιρία (μαζί με τους κατόχους PC) να γευτούν το δεύτερο μέρος της σειράς Stories που αποτελεί ένα spin-off των βασικών τίτλων.

 


 

Το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin είναι η συνέχεια του ικανοποιητικού, αν και όχι τόσο αναγνωρισμένου, τίτλου του 2016 για 3DS. Οι Ιάπωνες παραγωγοί της σειράς δοκιμάζουν μια εναλλακτική προσέγγιση στον κόσμο του Monster Hunter, μετατρέποντας το gameplay από action σε turn-based και επικεντρώνουν ακόμη περισσότερο την προσοχή τους στην ιστορία του παιχνιδιού, κάτι που δεν συμβαίνει στους περισσότερους main τίτλους. Μεγάλη επιρροή στα Monster Hunter Stories έχουν τα παιχνίδια Pokemon, καθώς ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να βρίσκει αυγά των τεράτων και να τα εκκολάπτει, ώστε τα τέρατα που αποκτά να τον βοηθούν στη μάχη.

 

Θα λέγαμε ότι το Monster Hunter Stories αποδίδει άψογα την ατμόσφαιρα της σειράς σε ένα πιο αργό και παραδοσιακό RPG στιλ, ενώ ο μηχανισμός των αυγών και των τεράτων, αλλά και όλο το στήσιμο του παιχνιδιού, θυμίζουν αρκετά το πρώτο Ni no Kuni. Στο sequel αναλαμβάνουμε πλέον τον ρόλο ενός rider και όχι hunter, αυτό σημαίνει ότι το βασικό προσόν του χαρακτήρα μας, αλλά και των περισσότερων NPCs που συναντάμε, είναι η ικανότητά τους να εξημερώνουν και να ιππεύουν τα τέρατα. Φυσικά όμως στο ταξίδι μας αντιμετωπίζουμε και εξουδετερώνουμε πολλά από τα διάσημα τέρατα της σειράς, όπως τον Anjanath, το Pukei-Pukei, τον Rathalos, τον Diablos και πολλά άλλα. 

 


Η ιστορία του Wings of Ruin μάς βάζει στα παπούτσια ενός νεαρού rider, απογόνου του Red, ενός από τους διασημότερους ιππείς τεράτων. Ο κόσμος βασανίζεται από τη μαζική εξαφάνιση των Rathalos (πολύ σημαντικών τεράτων στο universe του MH) και η μοίρα τα φέρνει έτσι ώστε ο χαρακτήρας μας να γίνεται κάτοχος ενός σπάνιου αυγού που περιέχει έναν Rathalos με μαύρα φτερά, ένα σπάνιο ων που λέγεται ότι μπορεί να φέρει την καταστροφή στον κόσμο. Η αποστολή μας είναι να ερευνήσουμε την εξαφάνιση των συγκεκριμένων τεράτων, αλλά και να αποφύγουμε μια προφητική καταστροφή που μπορεί να επιφέρει αυτός ο φτερωτός εισβολέας.

Το story μπορεί να μην φτάνει το επίπεδο άλλων turn-based RPGs, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ικανοποιήσει τον μέσο Monster Hunter fan. Στη διαδρομή μας συναντούμε και πολλούς NPCs, κάποιοι από τους οποίους μάχονται στο πλευρό μας. Η δομή της ιστορίας μπορεί να είναι αργή, αλλά εστιάζει σε σημαντικά πράγματα, ενώ και οι χαρακτήρες είναι γενικότερα ενδιαφέροντες τόσο οπτικά, όσο και σαν προσωπικότητες.

 


Στο Monster Hunter Stories σκοπός μας είναι να προχωράμε το story αντιμετωπίζοντας συνεχώς δυνατότερα τέρατα και εξερευνώντας τον κόσμο του παιχνιδιού, που αυτή τη φορά είναι open world. Παρά την τεράστια αλλαγή στο gameplay σε open world με turn-based μάχες, το Stories είναι ξεκάθαρα βασισμένο στα main παιχνίδια. Εξουδετερώνοντας τέρατα αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας, ενώ “φαρμάρουμε” για αντικείμενα ώστε να γινόμαστε συνεχώς δυνατότεροι. Αυτή τη φορά όμως έχουμε στο πλάι μας και μια ομάδα τεράτων, από αυγά που βρίσκουμε εμείς στο παιχνίδι. Τα αντικείμενα, τα όπλα, τα τέρατα είναι ακριβώς όπως και στα βασικά παιχνίδια. 

 

Η μάχη, όπως προαναφέραμε, είναι turn-based, βασισμένη στο σύστημα “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” ή αλλιώς “power-speed-technical” attack. Η δύναμη κερδίζει την τεχνική, η τεχνική την ταχύτητα και η ταχύτητα τη δύναμη. Εκτός από τις απλές επιθέσεις, ακόμη και τα skills που χρησιμοποιούμε είναι βασισμένα σε αυτό το τριγωνικό σύστημα. Πλην αυτών υπάρχει και ο παράγοντας damage. Τα έξι όπλα του παιχνιδιού χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τη ζημιά που προκαλούν (slash-blunt-pierce). Τα παραπάνω δεν γίνονται εύκολα κατανοητά και απαιτούν την εμπειρία, κυρίως, του παίκτη, ενώ φυσικά υπάρχουν και τα element attacks (φωτιά, δηλητήριο, πάγος κτλ.) και τα κλασικά buffs. Το σύστημα είναι αρκετά πλήρες και διαφέρει από τέρας σε τέρας που αντιμετωπίζουμε.

 


Το party μας περιλαμβάνει τον χαρακτήρα μας και ένα από τα τέρατα που επιλέγουμε, ενώ από το μενού μπορούμε να αλλάξουμε ανά πάσα ώρα και στιγμή όπλο ή τέρας. Μαζί μας συνήθως πολεμά και ένας NPC με το τέρας του. Ο παίκτης επιλέγει την κίνηση του χαρακτήρα του και προαιρετικά του δικού του τέρατος. Ο NPC βοηθός μας, μαζί με το δικό του τέρας, ενεργούν αυτόνομα. Το παραπάνω περιορίζει αρκετά την επίδραση του παίκτη στη μάχη και είναι το μόνο μας παράπονο σε ένα, κατά τα άλλα, γενικά αξιόλογο σύστημα μάχης.

 

Με την πάροδο του χρόνου στη μάχη, ένας κοινός μετρητής μεταξύ του rider και του τέρατος γεμίζει. Όταν η συγκεκριμένη μπάρα ολοκληρωθεί, τότε ο χαρακτήρας μπορεί να “καβαλήσει” το τέρας και να εκτελέσει συγκεκριμένα super attacks, ονομαζόμενα ως kinship attacks. Πλην αυτών, αν το είδος της επίθεσης μεταξύ τέρατος και rider συντονιστεί, τότε υπάρχει η πιθανότητα για co-op attack μεταξύ αυτών των δύο. Τα βλέμματα κλέβουν τα εντυπωσιακά animations που συνοδεύουν όλες αυτές τις επιθέσεις και θυμίζουν ιαπωνικά anime.

 


Το μέγεθος του κόσμου και ο αριθμός των τεράτων είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, θα τα λέγαμε υπερπλήρη. Ειδικά το ρόστερ των τεράτων ξεπερνά τα 80 βασικά τέρατα και τα 120 στο σύνολο, ενώ σχεδόν όλα τα επιβλητικά τέρατα της σειράς δηλώνουν το παρών στο Wings of Ruin. Για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού απαιτούνται 50 και πλέον ώρες, αν ασχοληθείτε και με το παράπλευρο περιεχόμενο. 

 

Σημαντικό feature του παιχνιδιού αποτελούν τα dens, τα οποία είναι μικρές περιοχές – φωλιές τεράτων. Στις συγκεκριμένες -τύπου “dungeons”- περιοχές βρίσκουμε αυγά για να προσθέσουμε τέρατα στο ρόστερ μας, ενώ υπάρχουν και τα χρυσά dens, τα οποία συνήθως περιέχουν σπανιότερα είδη. Τα τέρατα έχουν δική τους ξεχωριστή μπάρα εμπειρίας και ανεβαίνοντας level αποκτούν νέα passive και active skills.

 


Η χρήση των τεράτων στο παιχνίδι είναι έξυπνη και λειτουργική, τόσο στη μάχη, όσο και στον ανοιχτό κόσμο, αφού θα πρέπει να επιλέξουμε συγκεκριμένο είδος τέρατος για να περάσουμε κάθε εμπόδιο. Για παράδειγμα, υπάρχουν τέρατα με μεγάλο άλμα που μάς κάνουν να φτάνουμε δυσπρόσιτες περιοχές, τέρατα για τον αέρα και το νερό, αλλά και τέρατα που βοηθούν στο μάζεμα υλικών μέσω των αισθήσεών τους. 

 

Το multiplayer αποτελεί βασικό στοιχείο των Monster Hunter και ακόμη και στο Stories υπάρχει η δυνατότητα για co-op, είτε online, είτε σε local play μεταξύ δύο ατόμων. Ο κάθε παίκτης ελέγχει τον χαρακτήρα του και το δικό του monster και μπορεί να βοηθά ο ένας τον άλλο στα quests. Ο ένας μπορεί να εισέλθει στη μάχη του άλλου ή να συνεχίσει την εξερεύνηση. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα απαιτούνται tickets που κερδίζονται στην πορεία του παιχνιδιού.

 


Όλο το παιχνίδι έχει μια πιο anime αισθητική σε σχέση με τα πιο ρεαλιστικά 3D γραφικά των main entries. Αυτό ταιριάζει αρκετά στο JRPG στιλ του είδους, ενώ υπάρχει και ποικιλομορφία στις τοποθεσίες του κόσμου. Αυτό που εντυπωσιάζει πλην των αριθμών των τεράτων είναι το πόσα διαφορετικά animations για τα skills και τις επιθέσεις έχουν δημιουργηθεί από τους παραγωγούς για να υποστηρίξουν όλο το concept. Ο πολύχρωμος και γενικά όμορφος κόσμος του παιχνιδιού δυστυχώς ταλανίζεται από ένα αρκετά έντονο φαινόμενο, αυτό του κακού frame pacing. Αυτό σημαίνει ότι το παιχνίδι στοχεύει σε ένα 30άρι framerate, το οποίο όμως σπάνια σταθεροποιείται και σαν αποτέλεσμα έχουμε μια αρκετά “άγρια” εικόνα όσον αφορά στα καρέ ανά δευτερόλεπτο. Μακάρι να δούμε βελτίωση με κάποιο update στο μέλλον.

 

Όσοι γνωρίζουν τη σειρά, ξέρουν και το επίπεδο του sountrack που συνοδεύει το franchise και το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin ακολουθεί πιστά αυτόν τον “νόμο”, με υπέροχα soundtracks (ορχηστρικό ή πιο ήρεμο, αναλόγως την περίσταση).

 


Το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin είναι μια εξαιρετική συνέχεια του τίτλου του 2016, καθώς είναι βελτιωμένο και πληρέστερο. Το σύστημα μάχης, παρόλο που περιορίζει κάπως τον παίκτη, είναι απλό αλλά με το απαραίτητο βάθος, ενώ το story θα ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς, παρόλο δεν συγκρίνεται με μεγάλους τίτλους του είδους. Από πλευράς περιεχομένου και fan service αξίζει και με το παραπάνω να επενδύσετε τα χρήματά σας στη συγκεκριμένη αγορά και να ζήσετε μια πιο story based εμπειρία στο πλούσιο σύμπαν του Monster Hunter.

 

Βαθμολογία




 

Πληροφορίες‌


Τίτλος:‌ Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Nintendo Switch
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Capcom
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Capcom
Είδος:‌ Role-playing
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 9 Ιουλίου 2021

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.



Source link